LIHATLAH BINTANG/LIHATLAH BULAN/TATKALA KU SENDIRI/TEMANILAH AKU

Friday, March 19, 2010

PerKabaRAN!!

assalamualaikum..
lame da dow aku tak bukak blog aku neh!!
mesti dye ngajok dgn aku kan..? 
ngeh3..(^^,)


Hmm.. 
OK, aku nak bagi tau neh!! dengar baik2.. Sekarang ni aku bukan lagi budak 
Banc. Material Technology(MATECH).. 
2 sume kisah lame.. Sekarang ni aku budak Mathematic Computiing(MATHCOMP)..
Aku mintak maaf kepada rakan2 seperjuangan sem lepas sebab xdapat menemani mu di sane..hahahaa.. Bukan ape, aku memang xsuke couse 2.. Dan tu bukan pilihan aku.. Da la kene banyakk ngapal, GILE!! huu~


Sumenye bermule pada 1 detik tanggal bulan 10, 2009.. tik,tok..tik,tok.. tik,tok..(perlu ke??)
Esok ade test Prof. Pet.. Setibanya aku di uma sewa ku di seksyen 2, shah alam..heee 
Dan baru pulang dari mengajar tuisyen(fuyooo~).. 
Aku melangkah ke meja untuk mmulakan ulang kaji(esok ade test).. 
TIBE2, Adeiii~ 
mende yang aku nak stdy ni?? dari awal sem aku xpaham ape si "pet" 2 aja.. aduuhh.. Takpe2, aku cube jugak tok stdy.. Bagi aku 15minit, CUKOP!! Aku da xblh bla da..kpale ku puseng..toi3..


Aku amek H/P, dan mendail 03-6188****.. Panggilan ku tadi disambut oleh 1 suara seorang wanita lingkungan 50-an.. Aku amat senang mendengar suaranya.. "Mak, ni adek ni..".. hahahaaa.. sape 'adek'?? Aku la, sape lagi.. Sebenarnya, panggilan ku itu memang hendak ditujukan kepada mak aku.. Dalamnperbualan kitorang, aku meluahkan hasrat ati ku untuk berhenti belajar..huhuu~ 
bukan suke2 aku nak benti, tapi aku memang da xboleh bla dengan ape yang da aku lalui.. Tanpe ku duga, mak aku merestui hasrat hati ku.. WOW,TIME KASHEH MAKKKK~


Tapi bukan senang sebenarnya.. 
Dalam 'merestui' itu, aku 'ter'pakse berbohong dengan family aku yang lain.. Sebenarnye, mak aku je yang tau aku benti.. tapi bukan bapak aku.. Ape da gile ke nak bagi tau bapak aku?? Mampuih aku kene bebel sampai tue.. huu.. Dan hari berikutnye, aku dengan berbesar hati, mengisi borang berhenti belajar.. Dan, disaat itu lah aku bukan lagi bergelar pelajar UiTM..Teeettttttt~


Lepas je benti blajar, tanpe aku duge lagi pihak MPM(Majlis Peperiksaan Malaysia) tepon aku, n tanye aku sekarang ni tengah buat ape.. klo xde wat pape, ley la keje kat sini.. Sebenarnye pas aku grade dulu, aku penah keje kat sane jap.. 2 yang dorang ade phone no. aku.. Hmm.. Start je ari 2, aku pon mule la keje kat sane.. Tapi terpakse la ulang alik dari shah alam ke gombak.. huh, sebenarnye penat jugak jadi jasad c 'pengukir kata' neh!! rintih roh ku.. heee..


Bayangkan la, hampir sebulan aku ulang alik s.alam ke gombak nek 'kude itam' aku tuh!! 
tak ke jaoh??
Tapi nak wat cmne, aku yang pilih jalan ni.. Dapat jugak la aku kumpol duet ckit..
Sambil keje, ati aku rase xsedap je sebab aku masih xdapat tawaran belajar pun dari UiTM walopon kuliah da 2 ari start..
Aku goyang kalo2 aku xdapat sambung dalam bulan 1 ni jugak.. Tak la aku nak keje camni sampai bulan 7(julai intake)?? Mampuih aku rase..


Tapi... 
nasib menyelebelahi aku dan tuhan masih memberikan ku ruang untuk menuntut ilmu NYA, 
akhirnye aku dapat jugak surat tawaran belajar yang ku idam2 kan.. Walopon aku masok agak lambat sebab time aku daftar 2, kuliah da mule 2 minggu start lebih awal.. senang cite, aku ni 2nd take la.. hah, gitu la cite nye..


HAH, ape yang aku terkejot pada 1st class aku adlah....~
"pehal muke dak2 laki class ni agak skem2 jek??" kate ati ku..
tau2, dak2 class aku ni sumenye lepasan matrik..
aku pon, "O'key~..."
Peehhhhh.. rase diri aku ni kecik sangat time tu, mne tak nye dak2 matrik cnfirm pandai2 blake.. yang aku ni hanya seorang pelajar lepasan diploma..huuu~ 
terase tue la plak time 2, yang lain mude2 n tomey2 jek(gatai).. (^^,)
Tapi aku plek, mane g dak2 lepasan diploma?? haish, xley jadi ni.. heee..


Hari berlalu dan berlalu~
akhirnye aku dapat menyesuaikan diri dengan suasane..
tapi masih ade dak2 class yang still aku lom tego lagi..
cmne nak tego, name dorang pon aku xtau.. ini kan nak b'bual.. lagi lah!!
nak borak ape pon aku xtau.. Sepatotnye dorang la tego aku!! heee.. 
macam 'hot' sangat je aku ni nak kne orang yang tego dulu.. hihiii..(^^,)


Sekarang ni da hujung bulan 3, maknenye final exam pun da dekat..
Aduuhhh~ pasni memang kene palon kaw2 la ni.. demi pointer.. hee..
xpe2, 'is' boleh!! aku tau 'is' boleh punye.. cayok2..
aja aja fighting!!
Ergggggg....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...