LIHATLAH BINTANG/LIHATLAH BULAN/TATKALA KU SENDIRI/TEMANILAH AKU

Saturday, September 18, 2010

KAWEN??? apekah??

Salam..
skrg jam mnunjukkan tepat kol 3.27pm..
Pas solat jumaat tadi aku tidoq jap..
So sekarang nie, aku baru jek bangun..
Hee..

Bangun2 jew, xtau nak wat ape..
Aku pon g la dapo..
Jerang air then wat air tea O panas..
Hee..

Sekarang tea O panas aku dah pon siap..
Minum tea O sambil makan biskot cream O..
Hee..
Waaa..
Sumenye b'tema "O"..^^,

Rini baru lah aku ade mood ckit tok wat N3 baru..
Lame da blog aku nie menyepi..^^,

Hmm, dah genap seminggu kite beraye Aidilfitri tok tahun 2010..
Dan dengan ini, genap lah jugak 2tahun aku beraye tanpe insan yang telah
mengisi ruang hati aku selame nie d cc..

Hmm..
Kelmarin dye ade call aku..
Dan dye bagi tau aku, "Insyaallah, tahun depan sy balik malaysia.."
Aku xkisah ble kate2 2 t'luah dari mulot dye..
Walhal aku lagi suke[sambil joget2,(^_^)..]
Ye la, da 2tahun ktorg xjumpe..
Tipu la kalo aku kate, "aku xrindu.."
hek2..

TAPI..
Aku tersentak bile dye meluahkan,
"Emm, sy rase nak ajak mama n abah g beraye uma awk la ble sy balik nnt.."

Huh, ape nie??
Nie yang aku xgema dari dulu, kalo d selitkan bab2 koge..
Aduuuuhhh, cmne nie ek??


Aku bukan ape.........



[flashback]

Aku da 4 tahun b'kenalan dengan dye nie..

d awal p'kenalan memang agak lawak..
Tapi xyah la cte kat cni..
Bia aku n dye je yg tau..
hek2..

Kitorg mule b'tentang mate d 1sudut yang d saksikan [poyo la plak!!] oleh
Perpustakaan Al-Bukhari UiTM Jengka..
Waa, ade macam dalam movie2 x?? Hee..
D c2 lah titik p'mulaan "akaun" ktorg d rasmikan..V(^_^)V


Bse la, xkenal maka xcinte..
hee..^^,

Kenal punye kenal, hingge lah menjangkau setahun akaun ktorg..

1 day..
Dye ade ajak aku balik KL..
Dye kate atok dye saket..
Sekarang nie ade kat HKL..
[tapi sekarang nie da meninggal dunia, Al Fatihah]
Alhamdulillah, sempat jugak aku b'semuka dgn arwah..

Aku pon decide nak g melawat dengan dye..
Memandangkan aku memang da xde atok n nenek sejak kcik..
Huu..-_-

Ssampai jew aku kat bilik atok dye, atok dye d temani oleh nenek tiri..
Nenek kandong da meninggal tym 2..
Aku pon salam la dengan atok n nenek dye..
Dye kenalkan aku sebagai kawan kat atok n nenek dye..
xkan nak cakap, "Tok, nek.. nie boyfren baru i.."
Hahahaaaaa..

Dalam 20 minit aku kat sane, dye kate mama nak dtg sini..
Tym 2 dye pon belom b'sedia tok kenalkan aku dengan parents dye..
Kalo dye belom b'sedia, aku ni lagi lah kan??

aku pon kua la dari bilik 2 dgn dye..
Dye nak anta aku smpai bawah..

Mse on dway g bawah 2, TIBE2.......
Ade 2 bentok tubuh yang tercegak kat depan aku[tibe2]..
Dye terus b'salaman dengan 2 bentuk tubuh nie tdi..
Pastu ape lagi, aku pon salam la jugak..
xkan nak wat donno jek..
hehee..

Pastu dye b'suare, "mama, nie kwn along.. Idris.."


"MAMA??????!!"

Arggggggggggg.....
ikot kan ati, nak jew aku lari joh2 tym 2..
Waa, xley timer..
Ketaq lutot aku nie dooowwww..
Erggg...

5 minit pas2, tamat lah sesi p'kenalan dengan parents dye..

Hmmm..
Malam 2, dye call..
Dye kate mama dye xsuke aku..

Hahahahaaa...
Aku da agak da..
Mane xnye..
tym jumpe 2, aku memang agak sempoi gile3..
Hee..

Start dri 2, kat otak aku nie da SET bahwa family dye xsuke kat aku..[fullstop]

Mak dye, mak long, mak yang dye, sume sindey2 dye tym kt uma..
Lame2 dye pon wat pngakuan kat sume fmily dye yg dye da xde pape dengan aku..
Kalo ari2 kne sindey, sape tahan doowwwww...!!

Aku pon xtau, ape la ksudahan hubungan ktorg nie..

Hubungan x d restui...
Waaaaaaaaa....~
^o^

2 cte koge blah sane..

Kalo cte koge blah sni lak, mak aku soh cri bakal menantu dye org jawa..
Aduh, mentang2 la dye org jawa..
menantu pon nak org jawa gak??

Tak kan la nak ngorat awekz kene tanye,
"awk org jawa?? Kalo jawa, sy nak ngorat ni..."
Hahahaaa...
Ape laaa...

Tapi dlm ramai2 abg aku, ade gak la sorg yg dpt menantukan mak aku, org jawa..
Lagi 2org, same cam aku..
Bukan org jawa..
Ok la 2, drpde xde langsung kan mak kan??
Ade gak la sorang..
hek2..^^,

So, sebab 2 la ble d selitkan cte bab2 koge nie aku xbape minat..
penah gak t'lintas nak cari 'teman' baru..
"cinta terhalang oleh orang tua...~~~~[waa, nyanyi lagu Fauziah Latiff lak aku neh!!^^,]

Sebab kite sbg manusia nie, hnya mampu merancang jew..
Selalu nye, kalo fmily da xsuke, mmg payah kot..

Tapi dye soh ktorg cube lagi tok harung..
Aku memang xkisah..
Sampai la, la ni..
Tau2 da 4tahun ktorg masih d akaun yg same..^^,
Sonok2..~
^_^

Tapi nampak nye, dye agak serius skrg nie..
Bagi aku, kalo fmily jumpe fmily nie, kire da confirm lah..

Aduuuuuuuuuhhhh.... [garu2 kepale](-_-)">

X cukop dengan 2 dye wat aku xsenang dudok, dye tambah lagi.....~
Dye soh aku masok merisik dye..
WOW!!

Ape nie??
Dye kate, dye nak kawen sebelom dye abes belajar kat sane..
Kalo nak tgg abes blaja, umo da 27..
lambat sngat da 2..
Hahahahaa..
Mampos aku!!!

Bermakne kurang lagi 6tahun..
mayb 3tahun, mayb 4??
Dush3!! [tumbuk PP sendiri, hee..]

Fuyoooooo..
Lagi 3kali raye Aidilfitri jew yang tinggal tok aku sambut raye dgn
memegang status bujang..
hahaaa..
Cam lawak pon ade gak..
Hi3..^^,

Hmm..
Nampaknye, Insyaallah kalo dapat abeskan degree nie, aku kne kje..
Kalo nak further master pon, kne wat PJJ la jawab nye..
Kalo x, camne nak collect duet tok kawen..
Huu..

Hmm, kirenye hubungan aku n dye da smpai kemuncak da nie..
Fmily dye pon akan jumpe fmily aku..

Haaaa, knpe fmily dye yg jumpe fmily aku, x fmily aku jew yg jumpe fmily dye..???
Kalo dye soh aku yg bawak fmily aku, memang xkan bawak la jawab nye..
Kah3...

Da 2, aku da tau yang fmily dye xsuke aku..
xkan la aku nak bawak..
Hee..

Tapi sejak stahun dua kebelakangan nie, macam da dapat green light jek..
Yla, mama n abah dye pon macam da tau jew yang hubungan ktorg nie sbenarnye xpnah putus...
Hee..


Kalo da jodoh, xkemane nye x?? ^^,


Last week, dye call abah dye..
Dye cte la kes yang mane lecturer bhase arab dye kat sane, melamar dye..
Pas2 abah dye kate, "Da cte kat Idris blom??[smbil gelak2]"

Hee..
So macam da dapat lesen jek..
Heee..
Sonok2..~

"Pakcik, sy nak ngorat anak pakcik yang nie boleeeeeehhh???"
(^^,)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...