LIHATLAH BINTANG/LIHATLAH BULAN/TATKALA KU SENDIRI/TEMANILAH AKU

Saturday, May 22, 2010

:: Sehari Suntok::

Salam.. Emm, sian kamu, da lame aku xmelawat.. Hee.. Bese la, aku sekarang da 'bekerjaye', so agak suntok mase tok sume nie.. Arap memahami la ye?? Kui2..(^_^)

Tanggal 19/05/2010..
Bangun je aku dari tido, aku da xtau nak wat pe.. Dah 2minggu aku kat shah alam nie, tapi APE JE YANG AKU BUAT?? baring2, makan2, tido2.. 2 je rotate ari2[sungguh m'bosankan].. Sungguh m'bosankan bile hidop cenggini.. Bukan aku xnak mengubahnye, da macam2 keje aku cari kat area2 nie tapi mengecewekan.. Hari nie, dan d PAGI INI aku wat keputusan tok pegi apply keje kat tempat yang aku penah keje sebelom ni.. Kat mane ek?? Hahahaaaa... Tempat yang aku maksudkan tu adelah, Majlis Peperiksaan Malaysia[MPM]..

Dalam kol 11.00am, aku da menyiapkan diri untok ke MPM.. Pagi 2, cuace agak mendung walopon jam d tangan ku da dekat tengah hari.. Sepanjang p'jalanan, ati aku amat2 la nebes.. Mane xnye, aku pelu ngadap muke2 yang penah aku ngadap sebelom nie.. Huh, mesti tym aku masok nanti ade je yang tego..Huu..

Sampai je kat sane, aku g amek pas pelawat kat pondok pengawal then kaki ku terus berjalan menuju ke Tingkat 3 Selatan.. Aku d sapa oleh abang Senol, " Hye, 'name aku', ko mintak sini balik??".. Aku pon, "Hye, bang.. A'a.. Tengah Semester Break.. So cari kje la..Hahahaa.."

Pastu abg. Senol bagi la aku borang pemohonan jawatan untok d isi.. Xlame pastu, exBOSS[En. Khairul a.k.a Pegawai Bhg Pentadbiran] aku lak kua dari bilik dye yang xbape jaoh dari kusi tetamu.. Dye lak sapa aku, "Eh, 'name aku'.. Nak keje sini ke??" Aku pon anggok.."Emm, Kalo camtu esok boleh datang, dalam kol 8.30am tok lapor diri..??"
Aku pon jawab dengan ati yang gembire kerna arahan 2 menunjukkan yang aku da d trime keje d sini walopon borang yang tersemat d tangan aku, belom lagi d isi.. Hee.."Eh, boleh sangat cek Kerol.. Saye pon bukan wat ape pon dok kat uma 2..??"

Dan detik 2, termetrai la 1 temu janji antare aku n cek Kerol esok..
Dan aku terus isi borang yang sedie ade d tangan aku..
Abes je aku isi, aku bagi kat abg. Senol.."K, bang.. Nah?? Esok jumpe lagi.. He.. Saye balik dulu, Bye.."

Huh, saat yang paling aku nebes tadi, da lepas..(^^,)
YESS, aku da b'jaye.. Memang senang mintak keje kalo ade orang dalam.. Tapi dalam kes aku nie, aku xde orang dalam.. Cume aku ni da 3kali kua masok keje kat c2.. So boleh kate dorang da tau care aku kerje n background aku.. Sebab 2 la kot yang memudahkan aku..
Nanti pas grad, nak apply permanent kat sini la, heee.. InsyaAllah..

BERMAKNE, ESOK[20/05/2010] AKU START KEJE.. HAHAHAA..
go go go~~~

Kua je dari MPM aku terus g Giant Gombak tok bayar bil BEROKBAND aku.. Kua je aku dari Giant[bil da settle], cuace memang terik gile n aku wat kputusan tok masok Giant balik.. Agak2 nape aku masok balik?? Hee.. Sebenarnye, aku nak beli eskem..Heheheee.. cuace amat panas + terliur tengok cite semalam[ade babak dorang makan eskem] = aku ngidam.. Aku pon beli la eskem cup n makan.. Emmm, sedap tol kalo makan tym2 ngidam nie.. Lain rase nye nak d bandingkan kalo kite makan saje2 dengan kite makan tym kite ngidam.. Waaahh, best2..(^_^)

Lepas 2 aku pon terus balik shah alam.. Tapi aku sempat singgah kedai GIVI sentul.. Aku beli raincoat.. Masok je aku kat kedai 2, banyak gile design2 yang menarik.. Aku jadi peneng nak pilih yang mane 1.. Hahahaaaa[poyo jek!!] Aku minat yang harge Rm120 tue.. Aku siap da padan kan kat badan aku da[fitting room].. Tapi xde saiz plak.. Hish!! bikin gua panas je der.. Da la cantik yang aku minat 2.. Tapi xpe lah, xde rezeki nak wat camne..?? Then aku try design yang harge Rm90 lak.. Boleh tahan gak design yang nie.. Aku tny saiz M ade x?? promoter[awek, hee..] 2 kate, ade.. Waaahhh, bagus2.. b'koba2 aku.. Hee.. Aku pon beli la dengan harge Rm90.. Terbang duet aku..  huu..

3 missions aku da settle[MPM, bayar bil n beli raincoat] tok arini..
So missions aku da ACCOMPLISHED.. Yeyyyy~ sonok2..(^^,)


p/s: matlamat xkan tercapai tanpe usehe yang gigih!!!(^_^)">

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...